Sunday, May 27, 2007

تجمع در اعتراض به بازداشت 8 تن از دانشجویان امیرکبیر

دیگه به اینجام رسیده. خبرهای امیرکبیر و علامه دردناکه. بچه های علامه هم مثل امیرکبیر بدون اینکه حق دفاع از خودشون در کمیته ی انضباطی داشته باشند دارند حکم تعلیق و محروزمیت از تحصیل می گیرند. آمار زیر رو در برخورد با بچه های امیر کبیر طی یک ماه گذشته بخونید. خیلی ناراحت کننده است. در خیلی از شهرها هم وضع به همین صورته.

احسان منصوری پس از ضرب و شتم در بهداری زندان اوین بستری و سه دانشجوی دیگر به دادگاه انقلاب احضار شدند

در پایان به گوشه ای از برخوردهای دستگاه های امنیتی خارج از دانشگاه و برخوردهای انجام گرفته با دانشجویان پلی تکنیک توسط دکتر علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه، طی چند هفته اخیر اشاره کرده و ضمن محکوم نمودن برخوردهای سنگین انجام گرفته اعلام می نماییم که دانشجویان دانشگاه امیرکبیر همچنان در مقابل سیل برخوردها و سرکوب های بی امان تمامیت خواهان سر خم نکرده، به ایستادگی و مقاومت خویش ادامه می دهند:

دانشجویان بازداشت شده: دکتر کیوان انصاری(۲۵۱ روز)، بابک زمانیان(۳۷ روز-عدم تماس با خانواده)، احمد قصابان(۲۵ روز)، مقداد خلیل پور(۲۱ روز-عدم تماس با خانواده)، پویان محمودیان(۱۹ روز-عدم تماس با خانواده)، مجید توکلی(۱۹ روز-عدم تماس با خانواده)، مجید شیخ پور(۱۹ روز)، احسان منصوری(۴ روز-عدم تماس با خانواده)

دانشجویان تحت تعقیب جهت بازداشت: علی عزیزی، عباس حکیم زاده

دانشجویان احضار شده به نهادهای امنیتی و دادگاه انقلاب: پویان محمودیان، مجید توکلی، مجید شیخ پور، احسان منصوری، علی عزیزی، نریمان مصطفوی، علی اصغر سپهری، ناصر پویافر، حسین ترکاشوند، سهیل ضیایی

دانشجویانی که حکم محرومیت از تحصیل دریافت کرده اند: بیژن پوریوسفی(۲ ترم)، محمداسماعیل سلمانپور(۳ ترم)، عباس حکیم زاده(۲ ترم)، سجاد ویس مرادی(۲ ترم)، بهزاد حیدری(۱ ترم)، علی صابری(۱ ترم)، ابراهیم رحمانی(۱ ترم)، آرمان صداقتی(۱ ترم)، بابک زمانیان(۱ ترم)

دانشجویان ممنوع الورود به دانشگاه: آرمان صداقتی، ابراهیم رحمانی، علی عزیزی، احسان منصوری، هادی باقری، مجید توکلی، عباس حکیم زاده، بابک زمانیان، اسماعیل سلمانپور، احسان معزی، پدرام رفعتی، محمد یوسف رشیدی، احمد قصابان، علی صابری

دانشجویان احضار شده به کمیته انضباطی: صدیقه بیگدلی، زهره ایرانمنش، نیما گرشاسبی، کوروش دانشیار، ناصر پویافر، سجاد ویس مراد، بیژن پوریوسفی، مهدی سعیدی پور، احسان معزی، رضا بلباسی، نریمان مصطفوی، مهیار عبدالصمدی، فهیمه ضیایی، آرمان صداقتی، حامد فخاری زاده، آرش آرمون، محمدرضا سرلک، سهیل ضیایی، موفق کاتب، مجتبی کلانتری، هادی پلاور، اصغر سپهری، مهدی کریمی، سعید هادی زاده، اسماعیل سلمانپور، سامان خسروی، وحید قادری، مازیار کریمی، عباس حکیم زاده، مهسا مهرداد، مصطفی غفوری، علی کارگر، ابراهیم رحمانی، علی صابری، پدرام رفعتی، محمد یوسف رشیدی، بهزاد حیدری، مریم شعبانی، محسن بهرمانی، بهنام خوجم لی، احمد قصابان، مجید توکلی، پویان محمودیان، مجید شیخ پور، مقداد خلیل پور، علی عزیزی

سه دانشجوي دانشگاه علامه طباطبايي به دو ترم محروميت از تحصيل با احتساب سنوات محكوم شدند

مثل اینکه مسئول حرایت دانشکده علوم اجتماعی علامه بازجوی مجتبی سمیع نژاد از آب در اومده: باز جوی عزیزم سلام

Thursday, May 24, 2007

آرزوهایم یخ زده است


شبنم و برگ ها یخ زده است
و آرزوهای من نیز
ابرهای برف زا بر آسمان در هم می پیچد
باد می وزد
و طوفان در می رسد
زخم های من می فسرد

یخ آب می شود
در روح من
در اندیشه هایم
بهار، حضور توست
بودن ِ توست
احمد شاملو
********
شعرها آرامم می کنند... تمام این سطرها معنا دارند... دردهایم را در این خطوط می یابم... لحظه ها را ثبت می کنم

Sunday, May 20, 2007

احضار گسترده ي پلي تكنيكي ها به كميته ي انضباطي و حكم هاي تعليق پشت سر هم

من از همه ي شما وضع و حالم اين روزها خزاب تره ولي نمي تونم كه ننويسم كه اينها دارند توي دانشگاه انقلاب فرهنگي را مي اندازند. بيش از 40 دانشجوي اميركبير به كميته ي انضباطي احضار شدند و براي 7 يا 8 نفر حكم هاي سنگين محروميت از تحصيل چند ترم با احتساب سنوات كه به منزله ي اخراج همه ي اين دوستان از دانشگاه است، صادر شده.
رهايي، رئيس دانشگاه هم كه از ترسش دانشگاه نمي ياد و همه چي رو داده دست كميته ي انضباطي و حراست و انتظامات دانشگاه. گرچه رهايي عمله ي دست نيروهاي امنيتيه.
ديروز يكي از بچه هايي كه حكم محروميت از تحصيل داشته و ممنوع الورود هم هست( اسماعيل سلمان پور) به دانشگاه رفته و انتظامات دانشگاه يا بهتره بگيم سگ هاي هار با همين خشونتي كه مي بينيد در عكس ها و اين فيلمي كه پايين لينك دادم از دانشگاه بردنش بيرون. كارش هم در آخر به بيمارستان كشيده شده.

Friday, May 18, 2007

در حالی که تمام می شوم

اریبهشت امسال را در پشت دیوارهای خانه سپری کردم. زندانی استرس ها و افسردگی هایم بودم، هستم....

Saturday, May 12, 2007

دو آفتاب پر فروغ نهان به زیر چشم بند

سارا لقایی عزیز به یاد همه دوستان در بندمان از جنبش، دانشجویان، زنان، کارگران، معلمان شعری گفته که بعد از خواندنش فقط آه می کشیدم.

بنفشه پشت میله ها دوباره در ۲۰۹
درخشش هزار و یک ستاره در ۲۰۹

طنین «زنده ام هنوز»، صدای «من نمرده ام»
شکستن سکوت یک هزاره در ۲۰۹

گلوله های آتشین برای مرگ تیرگی
نهان شده کنون به هر کناره در ۲۰۹

هوای درس و مدرسه، فضای کار و کارزار
دو سطر مشق پاره پاره پاره در ۲۰۹

به دست پرتوان زن، به نام تو به نام من
کشیده شد هزار و یک نگاره در ۲۰۹

خروششان خروش رود، صدایشان یکی سرود
خزان شکست، نغمه بهاره در ۲۰۹

دو آفتاب پر فروغ نهان به زیر چشم بند
سقوط شب فقط به یک اشاره در ۲۰۹

«سارا لقایی»

توان صبر کردن

در تمام روز و شب هایی که می گذرد، پناه همیشگی ام شعر شده است. در خلسه ای می روم که دردهایم را کمتر به خاطر می آورم. دنیای فراموش شده ای که دوباره کشف می کنم.

توان صبر کردن
برای رودررویی با آنچه باید روی دهد
برای مواجهه با آنچه روی می دهد
شکبیدن
گشاده بودن
تحمل کردن
آزاد بودن

چندان که به شکوه در می آییم
از سرمای پیرامون خویش
از ظلمت
از کمبود نوری گرمی بخش
چون همیشه
برمی بندیم
دریچه ی کلبه مان را، روحمان را


احمد شاملو
***********************************
روزهاي سخت دانشگاه وبلاگ روزمرگی ها

بيانيه کمیسیون زنان دفتر تحکیم درباره تعرض به دانشجویان دختر

بخوانید بیانیه ی کمیسیون زنان تحکیم در مورد تعرض حراست دانشگاه به دختر دانشجو در کرمانشاه و حمله به استراحتگاه و سالن مطالعه دانشجویان دختر امیرکبیر:!

به گزارش “ايلنا”، در اين بيانيه با اشاره به خبر تعرض به يك دانشجوي دختر در دانشگاه كرمانشاه و ورود به سالن مطالعه دختران در دانشگاه اميركبير كه هر دو از سوي مسوولان حراست صورت پذيرفت، اين اقدامات را «تكان‌‏دهنده و شرم‌‏آور» خوانده است كه «جاي هيچ سكوتي را باقي نمي‌‏گذارد.»

هيهات از اين همه پليدي و دروغ، ريا و تزوير؛ از جماعتي كه از ديده شدن تار موي زني گريبان چاك مي‌‏كنند، اينان كه در ظاهر با وظيفه برقراري امنيت و حراست از كيان علم و دانشگاه و در باطن با وظيفه حراست از جايگاه خود و ناصبان خود به دانشگاه تحميل شده‌‏اند و در همين حال به پليدترين صورتي هتك حرمت از دختران مي‌‏كنند و حتي زمزمه اعتراضي هم از آن خيل سينه‌‏چاكان مقدسات به گوش نمي‌‏رسد! آناني كه آزادي پوشش را تاراج دين مي‌‏شمارند ولي تعرض را تا حد تقبيل مجاز مي‌‏شمارند.!

Thursday, May 10, 2007

توفانی پنهان شده در نسیم

دیشب همه می خندیدند. شاد و سرخوش. پله ها رو دو تا یکی می رفتند بالا تا کتاب هایی که از نمایشگاه بلند کردند به هم نشون بدهند. چای می خوردند. با دار توی اتاق نشسته بودند و برای تولد دوست یکی از بچه ها کیف می بافتند. من اما تنها بودم و سرد. نگرانی هایم را می خوردم. استرس لحظه ها رو می بلعیدم. پوست لبهای خشکم رو می خوردم. به آغوشی گرم برای ترکاندن این بغض فروخورده نیاز داشتم. به همه ی آنچه بر من گذشت و می گذرد فکر می کردم. نگرانی ام رو از این روزهای پر التهاب نمی تونستم پنهان کنم. با هر بهانه ای از اتاق می پریدم بیرون. انگار نفس کشیدن در میان آدمهایی که دغدغه هایت را ندارند شکنجه ای سخت است. دنیای تاریک و تلخی است، هر روزی که پشت سر می گذارم. هر لحظه منتظر شنیدن خبری هستم که نمی خواهم هیچ گاه بشنوم.

برای این روزهای پر از دلهره:

حکايتِ بارانی بی‌امان است
اين‌گونه که من
دوستت می‌دارم.
شوريده‌ وار و پريشان باريدن
بر خزه‌ ها و خيزاب ‌ها
به بيراهه و راه‌ ها تاختن
بی ‌تاب، بی‌قرار
دريايی جستن
و به سنگ ‌چينِ باغِ بسته ‌دری سر نهادن
و تو را به ياد آوردن
چون خونی در دل
که همواره فراموش می‌شود.
حکايتِ بارانی بی‌قرار است
اين‌گونه که من
دوستت می‌دارم.

(شمس لنگرودی – از نـت‌هايی برای بلبل چوبی)

Tuesday, May 08, 2007

برگزاری انتخابات انجمن اسلامی پلی تکنیک به همراه اعتراض به پروژه انقلاب فرهنگی دوم

لطفا به گیرندهاتون دست نزنید خبر برگزاری انتخابات دانشگاه امیرکبیر در چنین فشاری که بر روی دانشجویان این دانشگاه است، حقیقت دارد. برگزاری انتخابات با حمله ی انتظات دانشگاه و بسیجی ها همراه بوده که توی گزارش های تصویری درگیری ها نشون داده شده. به این می گن مقاومت، دوستان. هنوز توی شوک هستم.

دیروز نیروهای انتظامات برای پیدا کردن صندوق های رأی به شورای صنفی و انجمن علمی دانشکده معدن و متالوژی حمله کرده و در اونها رو شکسته. قفل کمدهای دختران این دانشکده رو شکسته که صندوق ها رو پیدا کنه ولی نتونسته. واقعا خسته نباشید بچه ها

گزارش های زیر رو ببینید:

زینب پیغمبرزاده بازداشت شد

زینب پیغمبرزاده فعال جنبش زنان، از اعضای کمپین یک میلیون امضا و از بازداشت شدگان 13 اسفند جلوی دادگاه انقلاب صبح امروز 17 اردیبهشت در پی دریافت احضاریه مربوط به پرونده 13 اسفند به شعبه امنیت دادگاه مراجعه کرد گرچه احضاریه او که تاریخ صدور آن مربوط به فروردین ماه بود در روز 15 اردیبهشت ماه به وی ابلاغ شده بود. زینب چند ساعت بعد پس از ورود به دادگاه در تماس تلفنی کوتاهی با پدرش اطلاع داد که در حال انتقال به زندان اوین است. پدرش می گوید:« زینب نمی توانست خیلی حرف بزند و خیلی کوتاه گفت "از من 20 میلیون تومان وثیقه خواستند و گفتم نمی توانم بپردازم . گفتند پس بازداشت می شوی. » پدرزینب اضافه می کند: «من خودم مستاجر هستم و امکان پرداخت وثیقه را ندارم.»
منبع خبر: زنستان

Monday, May 07, 2007

مقداد خليل پور مدير مسئول نشريه آتيه ربوده شد

با توطئه مدیریت دانشگاه؛ مقداد خلیل پور بازداشت شد

مقداد خلیل پور مدیرمسئول نشریه آتیه امروز صبح در مسیر دانشگاه بازداشت شد. شب گذشته مدیریت دانشگاه در تماس با خوابگاه مدیران مسئول نشریات ریوار، سرخط و آتیه از آن ها خواسته بوده است که امروز در اولین فرصت برای ارائه توضیحات به دانشگاه مراجعه نمایند. امروز صبح در حالی که این ۳ مدیر مسئول با بیش از ۲۰ نفر از دانشجویان راهی دانشگاه بوده اند مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته اند که محمودیان و شیخ پور مدیران مسئول نشریات ریوار و سرخط از دست ماموران فرار کرده اند ولی مقدا خلیل پور توسط این افراد بازداشت شده است.

از هفته گذشته عده ای سعی در چرخاندن اتهامات به سوی دانشجویان و محکوم و سرکوب کردن فعالیت های دانشجویی داشته اند که پس از بازداشت احمد قصابان این مسئله وجوه جدیدی تری نیز یافته بود و عوامل حاکمیت در دانشگاه سعی در تکرار این حرف در میان دانشجویان داشته است. ولی با توجه به اطلاع رسانی های به جا در فضای خفقان و توقیف مدیریت در دانشگاه توسط فعالین نشریات و انجمن اسلامی در قالب خبرنامه انجمن برنامه آن ها به سرانجامی نرسید.

بازداشت مقداد خلیل پور در حالی شکل می گیرد که نیروهای امنیتی از بازداشت ۳ مدیرمسئول دیگر پس از احمد قصابان در حال ناامیدی بوده اند و با اجرای سناریوی احضار به کمیته انضباطی توسط مدیریت دانشگاه تنها این مجال را یافته اند تا ادامه پروژه سرکوب را از سر گیرند.

پس از اتفاقات هفته گذشته و توقیف سریع همه نشریات و بروز زمزمه هایی مبنی بر تغییر قوانین فعلی نشریات و حتی ابطال مجوزهای نشریات ، تنها این مدیریت فرهنگی بود که به خواسته یک ساله خود رسیده بود و خوشحالی مدیریت فرهنگی از این اتفاق بی نظیر بود. مدیریت فرهنگی که ارتباطاتش با روزنامه کیهان پیش تر اثبات شده بود و عدم آزادی احمد قصلبان که شکایت هایی را از روزنامه کیهان و موسوی فراز فرمانده بسیج و حنیف ستاریان مسئول انجمن جعلی هنگام بازداشت در دست داشته تقویت کننده دخالت مدیریت و عوامل امنیتی - اطلاعاتی در اجرای این پروژه بوده است.
نشریه آتیه به همراه نشریات ریوار، سحر، سرخط در هفته گذشته مورد جعل لوگو قرار گرفته و در آن مطالب موهنی به چاپ رسیده بود و گویا عاملان این پروژه سعی دارند با چرخاندن انگشت اتهام به سمت دانشجو و بازداشت های خودسرانه مدیران مسئول این ۴ نشریه مسئله را به سود خود و در جهت اهداف خود به پایان برسانند

پلی‌تکنيک را دريابيد!


اين روزها بايد بچه هاي پلي تكنيك را ياري كرد كه در اين نبرد تن به تن تنها مانده اند. توطئه ي نيروهاي امنيتي از طرف هيچ كس غير از خودشون باور نشده اما هر روز يكي ديگه از بچه ها رو دارن مي گيرند. اين دستگيري ها از طرف قوه ي قضانيه نيست و توسط نيروهاي امنيتي و به صورت غيرقانوني انجام مي شه. هر دانشجوي فعالي از پلي تكنيك رو در خيابون ببينند مي گيرند .امروز وبلاگ يادداشتهاي يك چريك تنها رو پيدا كردم كه در اين مورد مي نويسه و پستي كه نوشته پلي تكنيك را دريابيد. من هم با اجازه همين تيتر رو زدم و اين عكس رو كه در بالا مي گذارم از اونجا برداشتم. تصاوير حاميان انقلاب فرهنگي و سياهي لشكران است كه بعد از تجمع جلوي در حافظ كه سه شنبه ي هفته ي پيش بود به دعوت مديريت دانشگاه اميركبير رفع خستگي مي كنند و جوجه كباب ميل مي كنند. به قول همين دوستمان بهشون خوش گذشته ديروز هم دوباره رفتن كه پشت در مديريت دانشگاه بهشون ناهار بده و چند تا شعار انقلاب فرهنگي هم بدهند.


بقيه خبرها رو در خبرنامه ي اميركبير بخوانيد

تصاویر فردی که احتمالا در توزیع نشریات موهن نقش داشته است

احمد قصابان مدیرمسئول نشریه سحر در بند ۲۰۹ اوین

آيت‌‏الله منتظري:انكار مديران مسئول شرعا مسموع است

آمادگی مجلس برای بررسی وقایع پلی‌تکنیک

دفتر سياسي جبهه مشاركت:عوامل اصلي غائله دانشگاه اميركبير بايد شناسايي شوند

انقلاب فرهنگی، توطئه بسیج است، توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد

زنستان 23: زن و زندان


شماره ي 23 زنستان هم بيرون آمد . با مطالبي از ناهيد كشاورز و محبوبه ي حسين زاده كه از تجربه ي زندان و دردهاي زنان زنداني گفته اند
زنان زیر سایه قدرت و قانون (1) از نوشين احمدي خراساني در مورد حجاب. تحليل نوشين از حجاب خياي عالي بود.

Thursday, May 03, 2007

برای آنان که از دین ابزاری می سازند برای سرکوب



ای شده چون سنگ سیاهی صبور،
پیش دروغ ِ همه لبخندها!
- بسته چو تاریکی جاوید گور
-خانه به روی همه سوگندها!



مهدی اخوان ثالث / کتاب زمستان

عکس از سایت My Reticence

Wednesday, May 02, 2007

روشنگری

بیانیه تحلیلی کمی طولانی ست. جاهای مهم رو تغییر زنگ دادم که فکر می کنم خیلی خوب جریان پرونده سازی رو توضیح داده.
بيانيه تحليلي انجمن اسلامي دانشجويان صنعتي اميرکبير در خصوص توطئه پخش نشريات مجعول در اين دانشگاه

روز گذشته در حالي که جامعه دانشگاهي پلي تکنيک تهران آماده برگزاري انتخابات آزاد شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان مي شد و در زماني که اعضاي انجمن دوشادوش تمامي دانشجويان و ياران دبستاني شان از پس يک سال سرکوب و فشار، سرافراز و استوار از مبارزه در برابر مردم فريبي، آزادي ستيزي و خردگريزي بيرون آمده بودند، بار ديگر شاهد آتش افروزي عمال استبداد و کليد خوردن پروژه امنيتي جديدي به عملگي آنان و فرماندهي اربابانشان بود تا عيان شود که در دولت مهرورز سرکوب دانشجويان آزادي خواه هرگز از ياد نخواهد رفت و دانشجويان آزاده و فهيم پلي تکنيک همواره در معرض انتقام جويي ياران دولت به پاس اعتراضاتشان هنگام حضور احمدي نژاد در دانشگاه قرار دارند.

دولت اقتدارگرا پس از به شکست انجاميدن کليه پروژه هاي سرکوب اعم از تخريب ساختمان انجمن اسلامي دانشجويان، تعليق و ممنوع الورود کردن اعضاي انجمن، ايجاد انجمن موازي، باز گذاشتن دست تشکل پادگاني بسيج براي امنيتي کردن فضا و برخورد با دانشجويان، توقيف نشريات دانشجويي و… اين بار پروژه اخراج فعالين دانشجويي از دانشگاه و بازداشت آنان از سوي نهادهاي امنيتي را به مبتذل ترين وجه ممکن و با چاپ جعلي نشريات مستقل دانشجويي و سپس سازمان دادن تجمعات از پيش هماهنگ شده بسيجيان به کار گرفته تا در قالب استراتژي فرار به جلو، ضمن حاکم کردن فضاي رعب و وحشت در دانشگاه با طرح درخواست اخراج فعالين دانشجويي و اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان به خيال خود درخت تناور آزادي خواهي را در دانشگاه صنعتي اميرکبير ريشه کن نمايد.

لذا انجمن اسلامي دانشجويان در راستاي آگاهي بخشي و روشنگري اذهان هم دانشگاهيان عزيز و براي آشکار کردن هويت پليد توطئه گران مراحل مختلف طراحي و اجراي اين پروژه امنيتي را به شرح زير اعلام مي نمايد:

۱- همزمان با اعلام اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان مبني بر برگزاري انتخابات آزاد شوراي مرکزي اين تشکل اصيل دانشجويي و پافشاري بر پاي بندي در عهدشان با دانشجويان، محافل اقتدارگرا که سوداي نهادينه کردن خفقان در دانشگاه ها و ساير حوزه هاي جامعه مدني را در سر مي پرورانند، بار ديگر فعال شده و از سويي به پياده نظام خود در دانشگاه ها در بسيج دانشجويي نيز پيام آماده باش صادر مي کنند تا با ايجاد بهانه لازم و براي بسته تر کردن فضاي دانشگاه، امکان برگزاري انتخابات انجمن را سلب کرده و در نتيجه فضاي اعتراضي و منتقدانه پلي تکنيک را براي هميشه خاموش کنند.

۲- بابک زمانيان از اعضاي شوراي عمومي انجمن روز شنبه اول ارديبهشت ۸۶ در حين حرکت به سمت خوابگاه با تجمع جمعي از آسيب ديدگان اقتصادي مواجه مي شود که در حين گذر از کنار آن ها ابتدا توسط نيروهاي لباس شخصي امنيتي بازداشت و در اختيار نيروي انتظامي قرار داده مي شود و سپس به گفته قاضي پرونده اش، طي تماس تلفني و استعلام از دانشگاه با نظر مديريت دانشگاه مبني بر ادامه بازداشت و تحويل به مقامات امنيتي، تحويل بند ۲۰۹ زندان اوين مي شود. در همين حين محافل اقتداگرا به گونه اي کاملا هماهنگ از اعترافات وي در خصوص پروژه آشوب در دانشگاه سخن مي گويند (روزنامه کيهان، خبرگزاري فارس، سايت رجانيوز، مصاحبه فرمانده بسيج).

۳- در اين هنگام تئوري پردازان برخورد امنيتي با دانشگاه ها با انجام عملي بي سابقه و به دور از هر گونه اخلاق انساني فرمان به جعل نشريات مستقل دانشجويي که مشي منتقدانه نسبت به دولت و اقدامات سرکوب آميز آن داشته اند کرده و با کمک عمله هاي بي مزدشان در دانشگاه ضمن چاپ مطالب موهن در آن ها اقدام به پخش آن در دانشگاه تحت لوگو و نام اين نشريات مي نمايند. با نگاهي به نشريات جعلي چاپ شده نکات زير به وضوح در خصوص تمامي آن ها مويد جعلي بودن اين نشريات مي باشد:
الف) يکسان بودن بخش عمده اي از مطالب نشريات مجعول به نحوي که گويا جاعلين بي اخلاق براي پر کردن صفحه اين نشريات از مقالاتي که بهانه کافي براي برخورد با دانشجويان فراهم مي آورد دچار کمبود مطلب بوده اند.
ب) يکسان بودن کاريکاتور موهن چاپ شده در اين نشريات
ج) لوگوي نشريات جعلي به وضوح اسکن شده و به صورت تقلبي چاپ شده است.
د) متقلبين موذيانه ساعت پخش نشريات تقلبي را پس از پايان تجمع دانشجويان و در ساعت خلوت شدن صحن علني دانشگاه (حدود ساعت ۱۳) انتخاب کرده اند تا ضمن توزيع با برخورد هوشيارانه دانشجويان و مسئولان واقعي نشريات مواجه نشوند.
ه) رويکرد مطالب چاپ شده و نوع عبارات و جملات به کار رفته در آنها بر خلاف رويه فعاليتهاي يکسال گذشته انجمن اسلامي و نشريات نزديک به آن و همچنين بر خلاف رويه چندين ساله گذشته اين نشريات بوده است.

۴- پس از برخورد سريع دانشجويان با اين موضوع و جمع آوري نشريات جعلي از سطح دانشگاه توسط آنان، فعالين دانشجويي دانشگاه براي پي گيري موضوع و اعتراض به جعل عنوان و لوگوي نشريات به ساختمان مديريت دانشگاه مراجعه مي کنند که در آن جا با صحنه تعجب برانگيز تجمع اعضاي بسيج پلي تکنيک که توسط اعضاي بسيج ساير دانشگاها ها و انصار حزب الله همراهي مي شدند مواجه مي شوند و درمي يابند که در اين بخش از پروژه از پيش طراحي شده امنيتي قرار است نيروهاي شبه نظامي در دانشگاه با شکل دادن تجمعات به اصطلاح خودجوش ضمن بالا بردن فشار روحي و رواني بر دانشجويان، درخواست اخراج اعضاي انجمن و مديران مسئول نشريات که از چاپ اين مطالب بي خبر بوده اند را مطرح نمايند. اعضاي بسيجي حاضر در اين تجمع در عين حال به ضرب و شتم دانشجويان و اعضاي انجمن اسلامي مي پردازند به نحوي که تني چند از دانشجويان در اثر شدت جراحات وارده در بيمارستان بستري شدند.

۵- بررسي عکس العمل بسيج دانشجويي و نهادهاي اقتدارگرا و به خصوص رسانه هاي تئوري پرداز سرکوب و استبداد نيز در اين خصوص نکات جالبي را آشکار مي سازد:
الف) نخستين تجمع اعضاي بسيج براي درخواست اخراج مديران مسئول نشريات و برخورد امنيتي با آنان در زماني صورت مي گيرد که اين نشريات جعلي تازه در سطح دانشگاه در حال پخش بوده و حتي دانشجويان عادي دانشگاه هنوز متوجه چاپ و توزيع آن ها نشده اند. مضحک است که اعضاي بسيج اميرکبير به همراه اعضاي بسيج ساير دانشگاه ها و نيروهاي خارج از دانشگاه چگونه در اين زمان چند دقيقه اي هماهنگي لازم را جهت برگزاري تجمع در ساختمان رياست دانشگاه انجام داده اند و حتي درخواست ها و شعارهايشان را هم از قبل مشخص کرده اند.
ب) مسئول بسيج دانشجويي اميرکبير (موسوي) طي مصاحبه اي با خبرگزاري ايلنا اعلام کرده است که بابک زمانيان عضو انجمن اسلامي دانشجويان در زندان به نقشه قبلي و از پيش طراحي شده براي انجام اين پروژه اعتراف کرده است. هم زمان با ادعاي وي، سايت هاي خبري رجانيوز (منتسب به هوادارن احمدي نژاد)، خبرگزاري فارس و نيز روزنامه کيهان (ارگان مطبوعاتي محافل امنيتي) نيز عينا همين ادعا را تکرار مي کنند و سعي در معرفي نمودن اين حيله ناجوانمردانه شب انديشان به عنوان پروژه شبکه هاي موهوم بيگانه و… دارند تا جايي که روزنامه کيهان در مطلبي شايسته استهزا آنرا به محفلي در هلند نسبت مي دهد و سايت رجانيوز منبع و ريشه اين پروژه را کاخ سفيد و آمريکا مي خواند و اين همه در حالي است که بابک زمانيان هنگام عبور از کنار يک تجمع عادي مالباختگان اقتصادي در مجاورت خوابگاه خود و برحسب تصادف بازداشت شده ولي از آن زمان تاکنون هيچ گونه اطلاعي از وضعيت وي در دست نيست.
ج) در خصوص ادعاي اعترافات يار دبستاني در بندمان، بابک زمانيان، توسط فرمانده بسيج دانشجويي، ذکر اين سوال حياتي است که چگونه يک دانشجو به اعترافات فردي که در زندان اوين و در بند امنيتي ۲۰۹ به سر مي برد دسترسي داشته و از جزئيات آن آگاه است؟ اين موضوع مشخصا يا به اين معناست که فرد داراي دسترسي به اين اطلاعات، همکار نهادهاي امنيتي است و يا در پروژه اي از پيش طراحي شده نقشي را به تناسب توان خود بر عهده گرفته است.
در غير اين صورت بايد پذيرفت اين ادعا بلوفي بيش نبوده و براي سنگين کردن فضاي رواني دانشگاه به کار رفته است. وانگهي ادعاهاي هماهنگ اقتدارگرايان در داخل و خارج از دانشگاه در خصوص اعترافات بابک زمانيان نشان دهنده وجود پروژه امنيتي است که در آن قرار است از يک فعال دانشجويي که کاري به جز فعاليت مستقل، منتقدانه و آزادي خواهانه ندارد تحت فشار و شکنجه اعترافات دروغيني اخذ شود و سپس اين اعترافات مبنايي براي برخوردهاي احتمالي بعدي با ساير فعالين قرار گرفته و در نهايت به قطع شريان جنبش دانشجويي در دانشگاه اميرکبير و ساير دانشگاه ها بيانجامد.
راستي را شبهه انگيز آن شيطان دون / در فتند اين جمله کوران سرنگون

۶- بسيج دانشجويي که براي هر چه بهتر اجرا کردن نقش خود در سناريوي از پيش طراحي شده فوق مانند هميشه به آتش بيار معرکه بدل شده که هيزم آن سرنوشت و زندگي همکلاسي هاي ما در دانشگاه است، اين بار علنا درخواست اخراج دانشجويان و نيز برخورد امنيتي و قضايي با آنان را مطرح نموده و در بيانيه خويش به صراحت سخن از «اقدام شهادت طلبانه» اعضاي خود براي برخورد با اين موضوع در صورت کوتاهي مسئولان نموده است. در عين حال که تهديدهاي اين چنيني از جماعتي که آرمان و ايمان و عقل خود را به اشاره صاحبان قدرت و ثروت مي فروشند و رسالت خود را تنگ کردن عرصه بر مظلومين و ياري ظالم در ظلم خود مي دانند، بيشتر به عشوه گري براي اربابانشان مي ماند و اين ردا هرگز درخور قامت آنان نيست. به اينان توصيه مي کنيم که به جاي حواله دادن دانشجويان فهيم پلي تکنيک به داستان «تيغ و حلقوم» و تهديد آنان به اقدام خشونت بار لحظه اي با خود بينديشند تا دريابند آن چه بر هم دانشگاهيان شان روا مي دارند و پروژه اي که براي انجام آن کف به دهان مي آورند از کليه اصول انساني، اخلاقي، ديني و عرفي به دور است که هيچ، عين رذالت و بي شرمي است. از اين جماعت مي پرسيم که در اسلام شما اگر به کسي اتهام دروغ و واهي وارد شود و فرياد دادخواهي او براي تکذيب اين اتهام برخيزد، ولو آن که آن فرد رقيب يا حتي دشمن شما باشد، آيا بايد با ناجوانمردي و سيه دلي هر چه بيشتر کوشيد تا اين فرياد دادخواهي ره به جايي نبرد و تلاش کرد تا اتهاماتي که از بيخ و بن دروغ است جمعي از بهترين و پاک ترين فرزندان ايران را در کام خود فرو برد؟ آيا در اسلام شما فشار و شکنجه بر يک جوان دانشجوي براي اخذ اعترافات دروغين و پذيرش گناه ناکرده در پس ديوارهاي قطور زندان لذت آفرين و درخور تحسين است؟ به راستي هرگز تلاش کرده ايد که خود را دست کم در چنين موقعيتي تصور کنيد؟ فاين تذهبون؟ واي بر شما که دروغ را راست و راست را دروغ شهادت مي دهيد و براي خوشامد صاحبان قدرت روشني روز را تيرگي شب فتوا مي دهيد.

۷- رد پاي بعضي از مديران ارشد دانشگاه در مراحل مختلف اين پروژه کاملا مشهود است. مديريت دانشگاه بايد به صراحت پاسخ بگويد که در شرايطي که انتشار نشريات دانشجويي در پلي تکنيک با همه جور کنترل از سوي معاونت فرهنگي مواجه است و مورد برخوردهاي شديد انتظاماتي و حراستي قرار مي گيرد، چگونه اين نشريات جعلي به سهولت در دانشگاه توزيع شده است؟
همچنين در شرايطي که چندي است ساختمان رياست، به خارج دانشگاه منتقل شده است و ملاقات دانشجويان دانشگاه اميرکبير با مديريت دانشگاه تحت شديدترين تدابير امنيتي ميسر مي شود، بسيج دانشگاههاي تهران چگونه و با هماهنگي چه کسي به سهولت امکان حضور در ساختمان مديريت دانشگاه را يافته است؟
افزون بر اين موارد، همکاري مديريت دانشگاه در تامين شربت گوارا و تهيه ناهار جوجه کباب براي بسيجياني که در مقابل درب اصلي دانشگاه، خواستار انقلاب فرهنگي جديد بودند، بيش از هر مساله ديگري از تمايل مديريت دانشگاه از اجراي چنين پروژه امنيتي حکايت دارد. رياست دانشگاه بايد پاسخ بگويد که اين هماهنگي که بدستور مدير کل امور اداري دانشگاه، حاجي زاده (عضو تشکيلاتي آبادگران) صورت گرفته است، طبق کدام قوانين از بودجه دانشگاه پرداخت شده است؟ و آيا اين نيز از معيارهاي عدالت گستري دولت نهم است که بودجه جاري دانشگاه صنعتي اميرکبير (که حق مسلم جامعه دانشگاهي پلي تکنيک است)، براي همفکران آبادگراني مديريت دانشگاه صرف شود؟

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميرکبير ضمن محکوم کردن سوء استفاده از نام و لوگوي نشريات مستقل دانشجويي و چاپ مطالب اين نشريات که طبق بيان روشن و تکذيب صريح مديران مسئول آنها، بدون کوچکترين اطلاعي از سوي آن ها توسط محافل شبه امنيتي و توطئه گر جعل شده تا بهانه لازم براي برخورد با فعالين دانشجويي را فراهم کند و نيز ابراز نگراني در خصوص اخذ اعترافات دروغين از بابک زمانيان عضو انجمن اسلامي دانشجويان براي تکميل اين پروژه شوم، از کليه دانشجويان و اعضاي جامعه دانشگاهي پلي تکنيک مي خواهد که با هوشياري و حضور مدني خود در برابر خط سرکوب جنبش دانشجويي و تحديد هر چه بيشتر فضاي دانشگاه ها بايستند.

انجمن اسلامي دانشجويان اميرکبير همچنان محکم و استوار بر عهد خود براي برگزاري انتخابات آزاد و دموکراتيک شوراي مرکزي طبق زمانبندي از پيش برنامه ريزي شده، ايستاده و اجازه پايمال شدن حقوق مشروع دانشجويان را به عمله استبداد نخواهد داد. حوادث آتي دانشگاه صنعتي اميرکبير در هفته آينده که مصادف با برگزاري انتخابات انجمن اسلامي دانشجويان مي باشد، به خوبي مي تواند گواه اين باشد که هدف و مقصود مدعيان اعتراض به هتک حرمت پيامبر اعظم و ائمه اطهار چه بوده است. آيا اين اعتراضات تنها وجه مذهبي و اعتقادي داشته است و يا در پس آن اهداف شوم و غرض ورزي هاي جناحي نهفته است؟ بر ما مسلم است که اين پروژه اي ننگين براي کارشکني در برگزاري انتخابات انجمن اسلامي دانشجويان و جلوگيري از شکل گيري نهادي مستقل در دانشگاه است.

همچنين به طراحان پروژه هاي امنيتي اينچنيني که سياه دلي و بدطينتي خود را با انجام چنين سناريويي بيش از پيش بر همگان آشکار ساخته اند و نيز عوامل آنان در دانشگاه ها هشدار مي دهيم که بيش از اين به حاکم کردن فضاي اختناق در دانشگاه ها نينديشند و براي خاموش کردن صداي منتقدانه دانشجويان دسيسه چيني نکنند. هر چند نيک مي دانيم که «وصف خورشيد به شب پره اعمي نرسد» اما به آنان توصيه مي کنيم که خود را در برابر خواست هاي به حق و مشروع دانشجويان براي رسيدن به جامعه اي آزاد، دموکراتيک و توسعه گرا قرار ندهند چرا که گذر زمان و تلاش و آگاهي روزافزون شهروندان ايراني پرده از بي بنياد بودن انديشه هاي پوچ و آزادي ستيزانه آنان برخواهد داشت.

انجمن اسلامي دانشجويان
دانشگاه صنعتي اميرکبير
(پلي تکنيک تهران)

!!!یک نمایش مهرورزانه

اعلام کردند چون بوسه روی دستکش بوده ایرادی ندارد!
یاد شیرین عبادی افتادم که سال ها پیش با محمد ملکی توی دانشگاه امیرکبیر دست داده بود و بعدش چه فتنه ها به پا شد. چرا راه دور
برویم؟؟ گوهر خیراندیش رو که همه به یاد می آورند؟ ممنوع تصویر شد...
********************
خبر دارید امروز نزدیک به 40 تا معلم بازداشت شدند؟؟ از نشانه های مهروزی ست...
********************

این قسمتش شخصیه: امروز که زنگ زدم بهش که روزش رو تبریک بگم ناخودآگاه بغض کرده بودم. برای تمام سال های سختی که گذروندیم و سال های سخت تری که می گذرونیم. این روزها بغض عجیبی دارم. بغضی که می خوام به فریاد تبدیلش کنم.

Tuesday, May 01, 2007

پرونده سازي براي نابود كردن دانشجويان

نمي دانم چه قدر در جريان اتفاقات روز گذشته وامروز دانشگاه اميركبير قرار گرفتيد. ديروز كه باخبر شدم براي دانشجويان اين دانشگاه چه نقشه اي ريختند و به صورت كاملا سازمان يافته و از پيش برنامه ريزي شده، همزمان با اينكه آن چهار تا نشريه را نيروهاي امنيتي وبسيجي ها در دانشگاه با تعداد خيلي كم پخش مي كردند‏، نيروهاي اطلاعات به خوابگاه دانشجويان اميركبير حمله كردند و دقيقا براي تكميل اين پرونده سازي كيس كامپيوتر چند نفر از فعالين رو بردند.جعل نشريات و لوگوي اين نشريه ها كه وابسته به انجمن اسلامي دانشگاه اميركبير بودند بي اخلاق ترين و كثيف ترين حربه براي نابودي دانشجويان فعال اين دانشگاه است. چه دليلي دارد كه يك مطلب توهيني به صورت برنامه ريزي شده در هر چهار نشريه ي ريوار، سحر، سرخط و آتيه آمده باشد جز اينكه دارند پرونده سازي مي كنند؟؟ جالب است كه نيروهاي بسيجي‏، امروز در نشريه مستضعفين(نشريه بسيج دانشجويي دانشگاه تهران كه با تعداد خيلي زياد كه معلوم است پولش مثل كيهان از كجا مي آيد) تمام اطلاعاتي كه نيروهاي امنيتي از طريق شنود تلفن فعالين دانشجويي اميركبير به دست آورده بودند،چاپ كرده بودند.
كيهان هم كه از ديروز خوب دست گرفته وتوهين و افترا رو از جنبش زنان به جنبش دانشجويي تغيير داده.
آقايان بسيجي و كيهاني هم از مشكل فني سايت روزنا(اعتماد ملي)سوء استفاده كردند و سرمست از اين مشكل فني، امروز توي روزنامه كيهان و همين نشريه مستضعفين زده بودند كه آره دانشجويان اميركبير اين مسئله ي توهين به مقدسات رو چيدند و عضو انجن اسلامي آنها قبل از اينكه اين اتفاق كه ساعت 2 بعدازظهر بوده بيفتد از ساعت 10 صبح مصاحبه كردند. در صورتي كه خود سايت روزنا امروز نوشته كه ساعت اين سايت مشكل داره و به جاي ساعت 2:30 دقيقه ساعت 10:30 دقيقه رو پاي ارسال اين مصاحبه زده. حالا بايد مي ديديد با اين اشتباه چه مانوري مي دادند. ديروز به صورت كاملا برنامه ريزي شده بسيجي ها آمدند توي دانشگاه و رفتند دفتر رياست دانشگاه اميركبيرو تحصن كردند كه توهين شده. اين توهين رو كي كرده بماند... معلوم است نقشه اي از پيش تعيين شده براي زدن دانشجويان است وگرنه خيلي از كساني كه حتي توي انجمن اسلامي كار مي كنند عقايد مذهبي دارند و هيچ وقت همچين كاري نمي كنند. ديروز هم حكم ارتداد براي نويسنده مقالات گرفته بودند كه داشتن اين همه وقت براي انجام اين كارها واقعا جاي سوال داره. شمايي كه ساعت 2 فهميديد از كي حكم ارتداد گرفتيد؟؟؟؟
امروز دم در اميركبير شعار مي دادند انقلاب فرهنگي نياز امروز ما و مي گفتن بايد در اميركبير انقلاب فرهنگي راه انداخت.
متأسفانه كساني كه مدعيان دين هم هستند ديروز با چوب و چماق و ميله از دانشجويان اميركبير كه براي اعتراض به ساختمان رياست دانشگاه رفته بودند استقبال كردند. 5 نفر از دانشجويان مصدوم شدند.
آقايان براي زدن دانشجويان از دين مايه مي گذارند. باور به اعتقادات ديني براي اينها در همين حد است.
امروز در دانشگاه اميركبير تحصن بود كه لينك ها را مي گذارم:

گزارش کامل تریبون آزاد انجمن اسلامی در اعتراض به اتفاقات اخیر

گزارش تصویری تریبون انجمن اسلامی

ادامه پروژه امنیتی :حمله عوامل امنیتی به خوابگاه دانشجویان و سرقت کامپیوتر یکی از اعضای انجمن اسلامی( اين اخبار ديروزه)ب

اطلاعیه چهار مدیر مسئول نشریات دانشجویی پیرامون انتشار نشریات جعلی در دانشگاه

فشار نهادهای امنیتی بر بابک زمانیان برای اخذ اعترافات تلویزیونی

اين هم خبر سايت روزناست در مورد مشكل فني اين سايت:ذوق زده نشويد؛ سايت روزنا مشكل فني دارد

اخبار را در سايت خبرنامه اميركبير ببينيد: http://autnews.net/
مريم شباني به نكته ي خوبي اشاره كرده كه كاملا درسته است. نشرياتي كه لوگوي آنها جعل شده از طرف دانشگاه ماه ها پيش توقيف شده بودند: توطئه كثيف