Thursday, June 28, 2007

بی رگ شده ایم


این روزها روزهای امتحانات است. چند روز پیش رفته بودم امیرکبیر. چه قدر فضای ناراحت کننده ای بود. 8 دانشجو از یک دانشگاه در زندان.... فضای دلمرده و سردی حاکم بود که آن را در پلی تکنیک سراغ نداشتم.
چرا اینقدر بی رگ شده ایم؟؟؟ چرا برای هیچ کس اهمیتی ندارد که 8 دانشجو در زندان اند و بیش از 50 روز را در انفرادی گذرانده اند آن هم برای کاری که نکرده اند.
ما از این زندگی چه می خواهیم؟ اینقدر نیاز ها و امورات شخصی مان مهم شده که حتی ارزش نوشتن دو خط در مورد این 8 دانشجو را نداشته است؟
کسانی که جرأت هیچ کاری ندارید. کسانی که 20 آذر بعد از آمدن احمدی نژاد به امیرکبیر و خراب شدن شوی تبلیغاتی او توسط دانشجویان خوشحال بودید و از تعجب دهانتان باز مانده بود که واقعا چه قدر دانشجویان جسور هستند. حال که 8 دانشجو از همان دانشگاه در زندان اند زبانتان لال شده است؟؟؟
چرا هیچ واکنشی به این وضع نشان نمی دهید؟ شما از زندگی تان چه می خواهید که این طور از ترس دودستی چنگ انداختید بر آن؟؟؟
آیا این دانشجویان مثل شما حق زندگی کردن ندارند؟ آیا این روزها نباید به جای تعلیق از تحصیل و زندان بر سر نیمکت های امتحان حاضر شوند؟؟ باور کنید آنها هم انسان هستند. مثل شما. می خواهند زندگی کنند اما نه در این فضای آلوده که نفس کشیدن جرم است.
فرق آنان با شما این است که بی تفاوت و بی اخلاق نبودند و نیستند. ....

خبرهای دانشجویان بازداشتی را در خبرنامه امیرکبیر دنبال کنید

پتیشن در اعتراض به بازداشت دانشجویان. امضا کنید

از اصلاح طلبان حکومتی متنفرم

وقتی با خودم فکر می کنم می بینم آدمی که موضع اش مشخص است و عملکردش با شعارهایش می خواند چه قدر نایاب شده. آقایان اصلاح طلب حکومتی تو این شرایطی که 8 دانشجوی یکی از مهمترین دانشگاه های کشور در بند 209 اوین زیر انواع فشارها و شکنجه های روانی وجسمانی قرار دارند و هیچ واکنشی از ترس رد صلاحیت شدن در انتخابات نشان نمی دهند. و حتی جسارت اظهار نظر را ندارند، باز هم دانشجویان را نتهم می کنند
آقایانی که با کمک همین دانشجویان سال 76 بر سر کار آمدند و بعد با بی اخلاقی هر چه تمام تر به همه وعده ها پشت کردند. آقایانی که تنها استراتژی آنها شرکت در انتخابات تحت هر شرایطی است!!!!!
این روزها از ترس ردصلاحیت شدن حتی حاضر نیستند حرف بزنند، هنوز هم عملکرد نادرست خود را توجیه می کنند و حاضر به پذیرفتن اشتباهات نیستند و همه چیز را گردن دانشجویانی که این روزها آماج همه ی حملات از طرف حاکمیت هستند می اندازند، با خودم می گویم آیا ما قرار است در دور بعدی انتخابات به اینها رأی بدهیم؟؟؟

از شکوری راد حالم به هم می خورد. از توجیهات مسخره و بی منطقش. مصاحبه ی ثمینا رستگار را با شکوری راد بخوانید تا باز هم به سستی شعارها و حماقت اصلاح طلبان حکومتی، علی الخصوص مشارکتی ها پی ببرید.
این تیتری هم که انتخاب کردند برای مصاحبه احتمالا به خاطر فشار بر روز روزنامه بوده چون روند مصاحبه کاملا برعکس شده و ثمینا خیلی خوب جواب سوالات مسخره شکوری راد را جواب داده:


يعني اصلاح طلبان مرتکب هيچ قصوري نشدند؟ آيا وزارتخانه دولت اصلاحات انجمن هاي اسلامي را به دو طيف شيراز و علامه مشتق نکرد و به يک طيف اقليت که بعدها در آستانه انتخابات رياست جمهوري خود آقاي معين به اقليت بودن آنها اعتراف کرد، مجوز انجمن اسلامي نداد و به عنوان تحکيم اصلي و خط امامي به رسميت نشناخت؟ دولت اصلاحات که ناتوان از تشکل سازي بود
به دلايلي که برشمرديد، چرا انجمن اسلامي را تقسيم بر دو کرد؟


اگر الان شاخه مشارکت در يکي از روستاهاي نورآباد ممسني ادعا بکند که مشارکت واقعي ماييم و مشارکت تهران غيررسمي است و مراجع امور هم به آنها مجوز بدهد و اکثريت مشارکتي ها را مصادره کنندگان جايگاه آن گروه بدانند اين اقدام قابل دفاع است؟ بعد از آن ماجرا طيف اکثريت تحکيم وحدت غيررسمي خوانده شد و برخي از اصلاح طلب ها براي آن طيف اقليت پيام تبريک فرستادند و شما همچنان بر بي تقصيري دولت اصلاحات پافشاري مي کنيد؟

Saturday, June 23, 2007

تا حالا شش بار فیلتر شده

سایت کمپین باز هم فیلتر شد. ظهر چک کردم می اومد اما 2 ساعت بعد دیگه فیلتر شده بود. خبر زنستان رو بخونید:

تغییر برای برابری: سایت کمپین یک میلیون امضا ، تغییر برای برابری، پس از گذشت دوماه از آخرین فیلترینگ، برای بار ششم فیلتر شد.
اگر یکی از اهداف فیلترینگ راهی برای ریزش مخاطبان سایت کمپین فرض شده باشد باید بگوییم که چنین روشی چندان موفق نبوده است. بر اساس آمارروزانه بازدید کنندگان سایت (بیش از 1100 بازدید کننده در روز) اکثر بازدیدکنندگان همچنان از طریق نشانی های فیلتر شده از سایت دیدن می کنند و باقی بازدید کنندگان به طور متوسط از طریق 90 تا 100 سایت خبری ، سایت شخصی و وبلاگ - که یا لوگوی کمپین را در صفحه خود قرار داده اند و یا مطالبی از سایت را منتشر کرده اند - وارد سایت کمپین می شوند. جالب آنکه طی ماه های گذشته نمودار بازدید کنندگان و همچنین لینک دهندگان پس از هر فیلترینگ یک نزول کوتاه مدت و سپس صعود چشمگیرو مداوم را نشان داده است.

نشانی جدید: www.wechange.info

نشانی فیلترشده: www.weforchange.info

Friday, June 22, 2007

سازمان ديده بان حقوق بشر: دانشجویان دستگیر شده با خطر شکنجه مواجه اند

سازمان ديده بان حقوق بشر که یکی از معتبرترین مراجع بین المللی دفاع از حقوق بشر در جهان محسوب می شود روز جمعه اول تیر ماه اعلام کرد که دستگاه قضايی ايران بايد فوراهشت روزنامه نگار و فعال دانشجويی را که تحت عنوان توهين به مقدسات اسلامی درهفته های اخير بازداشت شده اند، را آزاد کند.

در بیانیه سازمان دیدبان آمده است: «علیرضا جمشيدی، سخنگوی قوه قضایيه در ۱۱ ارديبهشت به خبرنگاران گفته بود که ناشران اين نشريات توهين آميز و پرخاشگر به هيچ وجه دانشجو نيستند. با اين وجود، وزارت اطلاعات که کارهای امنيتی را انجام می دهد، هشت دانشجوی دانشگاه اميرکبير را در بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوين، در سلول انفرادی نگهداری می کند، جايی که آنها در معرض خطر شکنجه و بد رفتاری هستند».

به گفته سازمان دیدبان حقوق بشر درست در زمانی که بدنه دانشجويی آماده برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجويان می شد، ماموران وزارت اطلاعات در حد فاصل ۱۲ ارديبهشت تا ۱۴ خرداد، هشت دانشجو را بازداشت و روانه زندان کردند. دانشجويان هر گونه نقشی در انتشار اين نشريات را تکذيب کرده و اعلام کردند نشريات منتشر شده جعلی هستند.

سارا لی ويتسون مدير خاور ميانه سازمان ديده بان حقوق بشر گفت: «مقامات ايران از سست ترين استدلال ها برای بازداشت روزنامه نگاران و فعالان دانشجويی استفاده کرده اند».

وی افزود: «حکومت اعمال فشار و برخورد های سختگيرانه را دقيقا زمانی انجام داد که دانشگاه مهيای برگزاری انتخابات دانشجويی می شد».

سازمان ديده بان حقوق بشراعلام کرد: «بازداشت طولانی مدت اين دانشجويان بخصوص در شرايط سلول انفرادی که دربرخی موارد افزون بر پنجاه روز است، شائبه به خطر افتادن سلامت روانی آنها را جدی می سازد و همچنين نگرانی از شکنجه را افزايش می دهد. اين دانشجويان در تمام دوران بازداشت از حق دسترسی به خانواده ها و وکلای خود محروم بوده اند».

سازمان ديده بان حقوق بشر مراتب نگرانی خود را از صحت سلامت روانی و جسمانی تمامی بازداشت شدگان و بخصوص هاله اسفندياری که ۷۳ سال و کیان تاج بخش اعلام کرده است به گفته این سازمان حقوق بشری فعالان دانشجويی با خطر جدی اذيت و آزار فيزيکی و شکنجه در بازداشتگاه های امنيتی مواجه هستند.

سازمان ديده بان حقوق بشر تصریح کرد که بيش از ده ها مصاحبه با زندانیان سیاسی سابق انجام داده است که همگی شهادت داده اند که از همان ابتدا از سوی بازجويان مورد بد رفتاری فيزيکی قرار گرفتند تا اعترافات دروغين و خلاف واقع بيان کنند.

موج اخير بازداشت های دانشجويی زمانی آغاز شد که دانشجويان دانشگاه امير کبير برای برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجويان برنامه ريزی کرده بودند. در ۸ اريبهشت ماه چهار نشريه که از شکل وشمايل و لوگوی مشابه با نشريات دانشجويی اين دانشگاه برخوردار بودند، توسط افراد ناشناس در صحن عمومی توزيع شدند.

اين نشريات آن گونه که اعلام شده است، حاوی مقالات متعددی بودند که در آنها به مقدسات اسلامی توهين شده بود. سردبيران چهار نشريه که مقالات فوق به نام روزنامه هایشان منتشر شده بود، فورا انتساب آنها به خود را رد کردند و اعلام داشتند که آنها جعلی هستند.

علی رغم اينکه سخنگوی قوه قضائيه در روز ۱۲ ارديبهشت ماه به خبرنگاران گفت که مقالات توهين آميز ربطی به دانشجويان ندارد، ماموران وزارت اطلاعات سردبيران اين نشريات را بازداشت کردند.آنها احمد قصابان سردبير نشريه دانشجويی سحر را در ۹ اريبهشت و مقداد خليل پور عضو انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه امير کبير را در ۱۲ ارديبهشت ماه بازداشت کردند.

با وجود فضای سخت و سنگينی که پس از انتشار نشريات ياد شده در دانشگاه ايجاد شده بود، دانشجويان توانستند انتخابات انجمن اسلامی دانشجويان را در ۱۳ و ۱۴ ارديبهشت ماه برگزار کنند.

به گفته سازمان دیدبان حقوق بشر، دانشجويان مرتبط با بسيج دانشجويی و مسئولان دانشگاه تلاش زيادی کردند تا از طريق درگيری فيزيکی و تهديد انتخابات را به هم بزنند، اما موفق به ممانعت از برگزاری انتخابات نشدند.

حاکميت پس از برگزاری انتخابات، دانشجويان بيشتری را که در زمينه نشريات دانشجويی فعاليت داشتند، به اضافه چند فعال دانشجويی ديگر بازداشت کرد. ديگر دانشجويانی که در حال حاضر در زندان به سر می برند عبارتند از: پويان محموديان سردبير ريوار، مجيد شيخ پور سردبير سرخط، مجيد توکلی عضو جديد و انتخاب شده شورای مرکزی انجمن اسلامی .

مقامات مسئول همچنين سه عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی به نام های احسان منصوری، عباس حکيم زاده و علی صابری را نيز بازداشت کردند.

در همين زمان وزرات اطلاعات همچنان سه ايرانی-آمريکايی را در سلول های انفرادی بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات نگه داری می کند واجازه ملاقات آنها با خانواده و وکلایشان را نمی دهد.

ماموران وزارت اطلاعات هاله اسفندياری و علی شاکری را در ۱۷ خرداد و کيان تاجبخش را در ۲۰ خرداد بازداشت کردند.

سازمان ديده بان حقوق بشر مراتب نگرانی خود را از صحت سلامت روانی و جسمانی تمامی بازداشت شدگان وبخصوص هاله اسفندياری که ۷۳ سال دارد، اعلام کرد.

خانم ويتسون گفت:«دستگاه قضايی ايران از سلول های انفرادی به عنوان حربه ای برای شکستن زندانيان و اخذ اعترافات اجباری و خلاف واقع استفاده می کند. براساس قوانين بين المللی و داخلی ايران هر گونه اعترافی تحت چنين شرايطی فاقد ارزش است»

سازمان ديده بان حقوق بشر، مصرانه از دست اندرکاران حکومت ايران خواست تا به شکنجه و بد رفتاری پايان دهند و روزنامه نگاران و فعالان دانشجويی که به دلايل سياسی بازداشت شده اند، را آزاد کنند.

باید با بلاگر خداحافظی کنیم؟

حدود 2 هفته است که سایت ورودی بلاگر با سختی می شه باز کرد. اما با فیلتر شکن خیلی راحت سایت باز می شه ولی باز هم وقتی یوزر و پس می دی وارد نمی شه. تنها راه رفتن به سایت بلاگر استفاده از نرم افزارهای فیلتر شکنه که من هم دارم اما با سرعت پایین اینترنت اصلا جواب نمی ده و خیلی اذیتم می کنه. فکر کنم باید سرویس دهنده ی وبلاگم رو عوض کنم. گرچه سایت های ایرانی سرویس دهنده ی ایرانی هم اصل قابل اطمینان نیستند مخصوصا بلاگفا که خودش وبلاگ ها رو فیلتر می کنه!!! در هر صورت باید یه فکری کرد
یکی از بچه ها می گفت احتمالا آی اس پی ها با اچ تی تی پی اس مشکل دارند که سایت رو باز نمی کنند ولی آخه همه ی آی اس پی ها با هم مشکل پیدا کردند.
مطمئنم یه کاسه ای زیر نیم کاسه است. به صورت کاملا بی صدایی داره یه اتفاقاتی بین مخابرات ایران و سرویس دهنده ی بلاگر که الآن سایت گوگل هست می افته.
اگر قرار بود اشکال از اچ تی تی پی اس باشه پس چرا صفحه ورودی یه سایت جی میل ها باز می شه؟

واقعا اگه این مشکل از گوگل آب بخوره و سایت بلاگر ور اونها برای ایرانی ها غیرقابل دسترس کرده باید یه اقدام درست و حسابی کرده. دیگه خیلی مسخره است که ایرانی ها از استفاده از بلاگر محروم بشن.

در همین رابطه:
فیلترینگ بلاگر

نشسته در باغ غم

امروز این ترانه را تو سایت خوابگرد دیدم. من هم احساس او را دارم.... احساسی که با آهنگ های قدیمی پیدا می کنم انگار با هیچ یک از آهنگ های امروزی دیگر تداعی نمی شود.

این روزهایی که تصاویر در ذهنم جان گرفته اند و روی شب هایم پرده ای خیس از اشک کشیده اند، روزهای دلتنگی... شنیدن صدای آواز شجریان برایم فقط صدا نیست. دنیایی از خاطره ها و تصاویر است.

کنسرت سال گذشته شجریان را نتوانستم بروم چون بلیط نبود ولی او رفت با ترفندهای عجیب و غریب. چه قدر خوشحال بود. لبخندهای شادی آورش از ذهنم پاک نمی شود. صدای آوازش که تصنیف ها و آوازهای شجریان را زمزمه می کرد این روزها کوله باری از خاطرات را زنده می کند.....

این ترانه را با صدای شجریان هزار باز امروز گوش دادم با یاد او.....


ای که دور از تو چون مرغ پرشکسته‌ام

بی تو در باغ غم، منتظر نشسته‌ام

می‌نویسم امشب از صفای دل، نامه‌ای پر آرزو برای تو

که به دیدنم بیا، دور از این بهانه‌ها

تو طنین شعر عاشقانه‌ای

همچو روح شادی زمانه‌ای

تو بیا که بشکفد به لبم ترانه‌ای

چه شود گر بدهی جواب نامه‌ی مرا

بنویسی دو سه جمله با کلام بی‌ریا

که در آن‌جا ز خیال من نمی‌شوی رها

پس از این هم نبری به عشق دیگری تو راه

می‌نویسم امشب از صفای دل

نامه‌ای پر آرزو برای تو

که به دیدنم بیا

دور از این بهانه‌ها....

Saturday, June 16, 2007

نامه سرگشاده عباس حکیم زاده پیش از بازداشت و بیانیه تحلیلی شماره 4 انجمن اسلامی امیرکبیر

سایت خبرنامه امیرکبیر فیلتر شده و آدرس جدید و بدون فیلترش http://www.autnews.info/ هست.

سایت زنستان هم چند روز پیش دوباره فیلتر شد و آدرس جدید و بدون فیلترشhttp://www.autnews.info/ هست.

این فیلترینگ هم روز به روز داره بدتر می شه.

گوشه ای از نامه سرگشاده عباس حکیم زاده پیش از دستگیری

این نامه را هنگامی می نویسم که فشارهای امنیتی از هر سو در حال افزایش است. تلفن همراه و تلفن منزلم که جزء خصوصی ترین حیطه زندگی هر فرد است به صورت مداوم شنود می شود و اطلاعات به دست آمده از مکالمات شخصی اینجانب به سرعت در اختیار مدیریت دانشگاه امیرکبیر، دکتر رهایی، قرار می گیرد و کارمندان کمیته انضباطی بی هیچ پرده پوشی و شرمی، با تماس با خانواده و تحویل اطلاعات مخلوط به راست و دروغ به ایشان، به لحاظ روانی آن ها را به شدت تحت فشار قرار می دهند. علاوه بر این در خیابان نیز هر از گاه از سوی یک یا چند اتومبیل و یا افراد مشکوک ساعت ها تحت تعقیب قرار می گیرم.....


از آن جا که به خاطر ایستادگی تحسین برانگیز دانشجویان پلی تکنیک بر روی حقوق مسلم خود و با توجه به افزایش تهدیدهای امنیتی، احتمال می دهم در روزهای آینده دستگیر و بازداشت شوم، لذا اکنون در کمال اختیار و آزادی اعلام می دارم که کلیه مواضع و نظرات اینجانب، عباس حکیم زاده، همان مواردی بوده که تاکنون نیز در رسانه های گروهی و در مقالات خود ابراز کرده ام و هر گونه اظهارات متناقض و متضاد با موارد فوق که در زمان بازداشت از سوی اینجانب منتشر گردد همه تحت فشار ابراز شده و هیچ گونه ارزشی ندارد......


بیانیه تحلیلی شماره 4 انجمن اسلامی امیرکبیر:

اين روزها، روزگاري به غايت دشوار و ملتهب براي دانشجويان دانشگاه اميركبير است. اکنون مدتي است كه هشت تن از ياران دبستانيشان درحصار ميله هاي زندان به سر مي برند. ۸ ستاره پلي تکنيکي ، ۸ دانشجوي بي گناه اين دانشگاه اکنون به گناه ناکرده روزهای عمر خود را در بند ۲۰۹ اوين به شب مي رسانند. اخباري که در اين روزها از شکنجه و فشار روحي و جسمي به اين افراد براي اعتراف به پذيرش انتشار نشريات جعلي از زندان به گوش مي رسد همگان را نگران کرده است .احضارهاي پياپي دانشجويان به کميته انضباطي دانشگاه ، ضرب و شتم دانشجويان توسط انتظامات ، افزايش فشارها بر دانشجويان زنداني و اعلام هاي مکرر قاضي حداد مبني بر اعلام گناهکار بودن دانشجويان زنداني بدون ارائه هيچ دليل و مدرک موثقي و بدون طي روند دادرسي قضايي از يک سو و تداوم بازداشت دانشجوبان که با دستگيري دو عضو سابق شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان پلي تکنيک آقايان عباس حکيم زاده و علي صابري سير تازه اي به خود گرفته بررسي مجدد سناريو جعل نشريات دانشجويي دانشگاه اميرکبير را از ابتدا تا کنون جهت آگاهي هر چه بيشتر افکار عمومي از ابعاد مختلف اين پروژه ضروري مي سازد.....

Appeal for Iranian students


Appeal for Iranian students

This is an appeal by bloggers against the detention of 9 Iranian students from the Amir Kabir Polytechnic University in Tehran who are been kept and repeatedly tortured at the notorious Evin prison:

Dr. Keyvan Ansari - Alumni Association of Iran, since September 18 (2006)
Ahmad Ghassaban - Editor of Sahar, since May 3
Maghdad Khalilpur - Editor of Atiye, since May 7
Majid Tavakolli - Member of ISA, since May 9
Puyan Mahmudian - Editor of Rivar, since May 9
Majid Sheikhpur - Editor of Sar-e Khat, since May 9
Ehsan Mansouri - ISA Secretary of Political Affairs, since May 22
Ali Saberi - ISA committee member, since June 6
Abbas Hakimzadeh - ISA committee member, since June 6

Their crime: Protesting, writing articles, being part of a politically active body, expressing their concerns for the disgraceful human rights condition and the governments plan for a second cultural revolution in order to completely silent all criticisms against it’s ever growing oppression.

1200 students at the university have decided not to attend their final term exams in protest.
Please do your part and re-post this on your blog or put the following icon somewhere to increase the awareness of the crimes of this regime against students:

Code:
Release our classmates appeal

وبلاگ سيتي بوي يه لوگو براي بچه هاي امير كبير طراحي كرده كه كد لوگو رو بالا گذاشتم. اين وبلاگ فيلتر شده بنابراين من لوگو را گوشه ي سمت راست وبلاگم گذاشتم ولي نمي تونيد ببينيد. شما هم براي پخش اخبار دانشجويان اميركبير مي تونيد كد اين لوگو رو در وبلاگتون بذاريد.

Monday, June 11, 2007

حداد دیروز مصاحبه کرد: دانشجویان شکنجه می شوند

دیروز حداد مصاحبه کرده و گفته تا آخر هفته پرونده تکمیلی می شه و جرم دانشجویان امیرکبیر اعلام می شه. شکنجه برای گرفتن اعتراف یکی از راههایی که آقایان به کار بستند:
از ساعاتی پیش چندین خبر موثق به گوش می رسد كه هشت دانشجوي پلي تكنيكي بازداشتي تحت شديدترين فشارها و شكنجه هاي روحي و جسمي قرار گرفته اند.به گزارش اين منبع خبري از روز گذشته و پس از دستگيري و انتقال عباس حكيم زاده و علي صابري به تهران ، فشارهاي شديدي روي افراد دستگير شده براي پذيرفتن نگارش ،انتشار و پخش چهار نشريه جعلي كه حدود ۴۰ روز پيش در دانشگاه منتشر گرديده بود.وارد آمده است.دستگاه امنيتي كه ظاهراً تعداد نفرات لازم براي تكميل سناريوي خود را يافته است اينك به دنبال پايان دادن قضيه به غير اخلاقي ترين روش ممكن مي باشد. در حالي كه مديران مسئول و ساير افراد دستگير شده از همان روز اول هر گونه دخالت و يا حتي اطلاع از نشريات منتشر شده را تكذيب نموده بودند ،اكنون در زندان تحت شكنجه هاي شديد جسمي و روحي براي پذيرفتن انتشار نشريات جعلي قرار گرفته اند.از سوي ديگر طي خبري ديگر دستگاه امنيتي شرط آزادي ۴ غير دانشجوي دستگير شده در اين پرونده كه كاركنان يكي از مراكز تايپ و تكثير بوده اند را اعتراف عليه دانشجويان بازداشتي تعيين نموده و سپس آنان را آزاد كرده است

Sunday, June 10, 2007

از خاکستر می گشاییم پر

هزاران بار سوخت مارا حریم حادثه تا مرز خاکستر

ولی ما نسل سیمرغیم که از خاکستر خود می گشاید پر
***************
اما عمل کردن، هم خطرناک است و هم دردآورتر. ستون فقرات را به نوعی اره می‌کنند و فنر یا پلاتین می‌گذراند. مشکل باید خیلی حاد باشد که به عمل بکشد. یعنی مثل عباس باید ۶۵ درجه انحراف باشد یا سال‌ها از سن رشد گذشته‌باشد تا مجبور به عمل شوند. دکتر گنجویان را بعد از عمل نمی‌شود دید، از بس عصبانی است. و بیمار که وضعیت بغرنجی دارد. خب، کم کاری نیست، ۸ ساعت اتاق عمل! شوخی‌بردار نیست. از آن بدتر این‌که احتمال بازگشت عمل وجود دارد. بیمار همواره باید با کمرش با مماشات برخورد کند. و البته هر چند سال یک بار احتمال دارد که عمل تکرار شود و یا پلاتین‌ها تعویض شود. ممکن است حتی اطراف ستون فقرات عفونی شود و
***********************


Saturday, June 09, 2007

نام وبلاگم را تغییر می دهم: تا آزادی پلی تکنیکی های دربند

امروز به پیشنهاد وبلاگ مهرداد بزرگ برخوردم. دیدیم کار خیلی خوبیه مخصوصن توی شرایطی که دانشگاه ها هم تعطیل شدند. واقعا بهتره ما سیب زمینی نشویم. همون طور که به بازداشت زنان و کارگران و معلمان واکنش نشون می دیم اینقدر نسبت به دانشجویانی که خواهان آزادی و دموکراسی هستند بی تفاوت نباشیم.
نا م وبلاگم از سخن از آزادی ناتمام است به تا آزادی پلی تکنیکی های دربند تغییر می دهم

و ما دوره می‌کنیم
شب را و روز را
هنوز را...
امروز صبح با خبر شدم که عباس حکیم‌زاده نیز بازداشت شده‌است و گو این‌که با این رویه پلی‌تکنیک کم‌کم از مرکز شهر به اوین انتقال یابد و دیگر مشکل کمبود جای آن هم حل شود.
جنبش دانشجویی روزهای خوبی را نمی‌گذراند و فقدان یک تشکل واقعاً دانشجویی بیش از پیش حس می‌شود و تحکیم نیز رویه‌ای محافظه‌کارانه و نه حتی میانه‌رو پیش گرفته‌است. و در این شرایط است که حاکمیت استبدادی، پلی‌تکنیک را به عنوان نماد آزادیخواهی در جنبش دانشجویی نشانه گرفته‌است.
اگر چه نه توان و نه امکانی برای رهایی دوستان و یاران دبستانی در بندمان نداریم. لیک هنوز هم قلبمان برای آزادی آن‌ها می‌تپد. از این رو از امروز تا زمان آزادی یاران پلی‌تکنیکی در بندمان، این وبلاگ "تا آزادی پلی‌تکنیکی‌ها" نام دارد
.


از تمام دوستاني كه مايل هستند، دعوت مي كنيم كه نام وبلاگ هايشان را به نشانه ي اعتراض به بازداشت همكلاسي هايمان، به«تا آزادي پلي تكنيكي ها» تغيير دهند.و باز هم با عنايت به فصل دل انگيز امتحانات، معذرت خواهي مان را بابت اين كه نمي توانيم تك تك در وبلاگ هايتان فراخوان بدهيم، بپذيريد.به اميد روزي كه ستاره هايمان، دوباره در آسمان شهرمان بدرخشند و وبلاگ هايمان را زير سايه آزادي، سرشار از آزادگي ها كنيم.

Wednesday, June 06, 2007

تعداد بازداشتی های پلی تکنیک به 8 رسید: عباس حکیم زاده بازداشت شد




علي صابري دبير انجمن سلامي دانشگاه صنعتي اميركبير(پلي تكنيك تهران) بازداشت شد.
ديشب ساعت ۱۱:۳۰ عده اي با يورش به خانه پدري علي صابري در مشهد او را بازداشت كرده و رايانه شخصي به انضمام آرشيو ها و نشريات وي را توقيف كردند.
با اين حساب تعداد دانشجويان دربند پلي تكنيك به ۹ تن رسيد كه ۸ تن از آنها در طي يكماه گذشته بازداشت شده اند، احمد قصابان، مقداد خليل پور، پويان محموديان، مجيد توكلي، مجيد شيخ پور، احسان منصوري ، عباس حكيم زاده و علي صابري كه همگي از فعالين نشرياتي و انجمن اسلامي بوده اند.



Saturday, June 02, 2007

نمی دونم برای چی دارم زندگی می کنم...ا
آهای خانمی که داری روسری بر باد رفته ات را زیر این بارون جلو می کشی، تو برای چی زندگی می کنی؟
آهای آقایی که متلک هاتو زیر زبون مزه مزه می کنی، تو برای چی زندگی می کنی؟
................
ظهر داغ 12 خرداد سال 86 رو هیچ وقت فراموش نمی کنم. جواب هر سوال یادآوری هزاران بدبختی بود که مثل زخم چرکین باز می شد . زخم هایی که می دونم حتی اگه دنیا زیر و رو بشه خوب نمی شن. پتک ها پشت سر هم فرو می آمد و من ناتوان به قهقهه های دخترکان دبیرستانی گوش می دادم. می خواستم فرار کنم... می خواستم بگم نمی خوام از دغدغه های فروخورده ام حرف بزنم... ثانیه های آخر همه اش یه جمله تو ذهنم تکرار می شد: برای چی زندگی می کنم؟؟؟